fredag 7 augusti 2009

Håller tummarna

Jag har en fantastiskt skön dressyrsadel som verkligen är en fröjd att rida i, men jag märkte att Teckla blev ovillig att jobba och kändes oren efter att jag använt sadeln flera dagar i rad.

Jag tänkte inte så mycket på det utan struntade bara att träna i den ett tag för att se om det blev bättre, och det blev det.

Men så en dag såg jag min medryttare sitta i den och såg direkt vad som var fel.

Sadeln är extremt ojmn.


Jag tog den till en av Stocholms äldsta sadelmakare som konstaterade att bommen var vriden *suck*

Hoppades på att han bara ville sälja på mig en av sina egna sadlar så jag bestämde mig för att rådfråga ytterligare en duktig sadelmakare och även hon konstaterade att bommen är vriden.


Har nu lämnat in sadeln på reklamation (har som tur är 1 år kvar på garantin) men har en känsla av att det kommer bli något strul, de ville inte riktigt tro på att bommen faktiskt är trasig.


Så nu är det bara att HÅLLA TUMMARNA.

4 kommentarer:

  1. SVAR: Nej, det är sant, men jag vill verkligen klara av det själv! :I Eftersom vi inte har några stora pengar så hade det varit bra att kunna rida in hästar själv, det kostar ju mindre med en outbildad häst än en färdig... :P

    Haha du behöver inte vara avundsjuk, hade gärna bytat ut henne just för att slippa inridningsstadiet... x)

    SvaraRadera
  2. Men det finns ju de sadelmakare som kikat på den, de kan ju skriva ett intyg om det blir strul och sedan tar man det med allmäna reklamationsnämden isf... Vad hände med bilderna från partyt? ;)

    ha de!
    /A

    SvaraRadera
  3. Du bra smart du Anna ;)
    Väntar på bildrna från vännerna som fotade

    SvaraRadera
  4. Nu när vi inte lkängre står i samma stall kan du väl uppdatera lite oftare så man vet hur ni mår :)
    Ha det gott och pussa på Teckla ;)
    /Anna

    SvaraRadera