söndag 14 december 2008

Glögg, stallkamrater och julpynt



Kom just hem ifrån en härlig dag i stallet med härliga stallkamrater.
Det har pyntats, ätits massor med pepparkakor och druckits en hel del glögg (alkoholfri ;)

Vi dukade upp ett bord bestående av halmbalar och en begagnad skiljevägg i plywood, halmbalarna fick även uppgiften som sittplatser.
Lite stickigt i rumpan med väldigt mysigt ändå :)
Alla bidrog med något till fikat och själv hade jag bakat en härlig saffrans sockerkaka, eller det skulle vart en härlig kaka om jag inte tagit ut den för tidigt ifån ugnen :(
Såg mest ut som något som en femåring skulle bakat men god va den iallafall :)


De flesta i stallet hade redan pyntat så våra boxar såg något kala ut i jämförelse så det va bäst att göra något åt det.
Tequila som är den hårda och tuffare av monstrena fick såklart en cool pyntning med bara rött och svart glitter och röda och svarta kulor
Pippi som e den lite snällare och mjukare fick massa med glitter och stjärnor.
Det va nog första gången i år som jag faktiskt fått lite julkänslor, för vem har egentligen julkänslor när det är flera plusgrader ute, är grönt på träden och lervälling i hagarna?
Nä nu längrat jag verkligen till lite minusgrader och massor av snö så man slipper stå och karva i över en timma för att skymta en brun päls därnågonstans under leran.


Nu ska jag se på Erik & Mackan-Snygga och smärta

C ya

1 kommentar:

  1. Vilken härlig stund ni hade i stallet! Nä, jag har inte fått ihop en enda krona från metro... synd för det var faktiskt det som var meningen, även om det inte hade gett mer än några kronor så hade det varit kul!! Nä, att panta ungarnas plaskor ger mer pengar i sparbössan!! God Jul!!

    SvaraRadera