torsdag 11 december 2008

Monster x 2

Min lilla skrutta har stått ett tag nu och ska sakta men säkert sättas igång igen, MEN det är lättare sagt än gjort.
Hon är skogstokig ;)
Har skrittat och travat henne lite i två veckor nu och skulle ge mig på lite galopp idag, buskul tyckte Tequila som började bocka som en tok.
Hon gav iof upp rätt fort men när vi skrittade hem igen blev hon "hingst", frustade, sparkade med frambenen och blåste upp sig som bara den.

När första monstret var avklarat så var det dags för monster nr 2, Pippi.

Pippi är ett åttaårigt varmblodssto som min mamma (med lite hjälp) ska omskola till ridhäst men efter idag så känns det som om det är lååååång väg dit.
Hon går som en ostbåge och vägrar räta på sig och det är inte lätt när hon inte heller förstår skänkeln.
Vi for hit och dit och Pippi blev bara stressad så jag fick ge upp för idag :(
Känns aldrig bra att ge upp men ibland har man inget val.
Vi avslutade ritten med ett vart skritt och det gick faktiskt förvånansvärt bra =D

Imorgon ska jag lägga in bilder på mina små monster.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar