onsdag 10 december 2008

Vadå lugn, vad är det?

Lite krångligt det här med bloggande innan man väl fått kläm på det.
Det är många funderingar som vad ska jag skriva om, kommer någon läsa, vad är det i mitt liv som är intressant egentligen?
Kanske är det just det att jag lyckas (för det mesta) vara en snäll och omtänksam flickvän samtidigt som jag studerar, arbetar heltid och har en (och en halv) egen häst.

Vet att det finns människor som tycker att jag kanske skulle tagga ner lite och koncentrera mig på det som är viktigt, men det är ju så att allt jag gör ÄR ju viktigt för mig.
Om jag inte har fullt upp så ser jag till att få det, jag beundrar människor som kan sitta med en kopp te och en bra bok och bara slappna av i flera timmar.
Tar jag fram en bok eller lägger mig i soffan för att slappa så slutar det alltid med att jag somnar av tristess.

Men jag har faktiskt lovat min stackars sambo som allt för ofta kommer i andra hand att jag ska iallafall försöka ta det lite lugnare och inte flänga runt så mycket.

En vanlig dag för mig brukar se ut såhär:
05.30-06.00 kör jag till stallet och släpper ut hästarna och försöker hinna med att göra klart allt med mat och mockning för dagen, vissa dagar är jag snabb nog att hinna rida på morgonen med.
08.30-09.00 åker hem för att ta en snabbdusch och göra mig klar för jobbet.
09.30 kör till jobbet, försöker oftast hinna köpa med mig någon frukost eftersom jag sällan hinner äta på morgonen.
10.00-18.00 jobbar som butiksbiträde
18.00 kör till stallet igen för att göra klart det jag inte hann på morgonen
ca. 20.30-21.00 är klar i stallet och åker hem för att spendera sista timmarna på dygnet med min underbara sambo.
runt 22.30 har jag somnat i soffan

Förstår inte vad folk menar med turbo Madde ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar