fredag 20 februari 2009

Det går framåt

Red Pippi igår och det verkar ha hänt saker trots att det va länge sedan jag red henne.
Hon kunde helt plötsligt gå någorlunda rakt på spåret med lite korrigering med spöt och hon va så underbart söt när jag korrigerade henne.
Pippi har en tendens till att bara flyte iväg in mot mitten men när jag duttade med spöt på baken så stannade hon, tänkte och flyttade sig sakta till spåret igen, och inte framåt åt sidan utan rakt ut i en riktigt tvär skänkelvikning =)
Hon är så söt för hon tänker verkligen till, till skillnad från den andra klossen som bara gör och helt struntar i att försöka förstå varför.

Red Teqla en liten tur också bara för att känna hur hon verkade med benet men det kändes ansolut ingenting, snarare tvärtom.
Hon rörde sig taktmässigt och med en stark skritt, men jag tror hon får vila några dagar till tills svullnaden lagt sig helt.

4 kommentarer:

  1. SVAR: Vad skoj, bara 1 år äldre än min Amber då alltså! :D Jag gillar den kombinationen, det blir väldigt vackra hästar av dem :) Är det din korsning på headern? :D

    Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  2. SVAR: Ja, de ser ut som ett maffigt halvblod, min iaf, men vad jag ser på din header så tror jag att Amber och din är ganska lika, snygga alltså! ;D
    Haha, så är min tjej med, dock har hon inte visat det i ridningen ännu men vi har i och för sig inte kommit särskilt långt, men hon har definitivt ärvt envisheten från nordsvensk (Som man kan se i hagen då hon vägrar flytta sig från andra hästar som försöker schasa iväg henne ;)

    SvaraRadera
  3. SVAR: Våra hästar är verkligen lika! :D Amber är yngst i vår hage, á 10 hästar, men hon tar snart över efter ledarstoet! Amber bryr sig inte ett dugg om ifall ledarstoet tjurar på henne heller, har hon betämt sig för något så ska det vara så xP Hon är dessutom ganska elak till de övriga hästarna i och med att hon redan har en så hög rang...

    Och precis som din så kan Amber tro att hon är hingst och gillar att showa i hagen med hög arabsvans och fladdrande näsborrar, det kan man inte tro när man hör att det är nordsvensk i blodet... :)

    Såklart att det är OK, tack! :D

    SvaraRadera
  4. SVAR: Haha eller hur, det tänkte jag också på! xD Är det mamman eller pappan som var nordsvensk? Annars kanske de har samma pappa ;)

    Amber är också helt galen när det är dags för lunchhö, då får man hålla sig undan så att man inte kommer mellan henne och någon av hästarna hon spöar upp... :S Hon är ganska liten, 160 just nu, men hon har full kontroll och jagar iväg hagens största häst på nästan 180... x)

    SvaraRadera