lördag 28 februari 2009

Shoes are a girl's best friend

Det enda som kan få mig på gott humör när jag är tjurig och besviken är ett par fina skor.

Igår hade jag en seeeg dag på jobbet och kom överens med sambon att om han stog för middagen eftersom han skulle vara hemma innan mig så skulle jag fixa vin och några öl till oss.
Så när arbetsdagen va slut så längtade jag verkligen hem till en härlig biff och rostade rotfrukter med någon härlig sås, jag ville verkligen inget hellre än att komma hem till doften av färdiglagad mat.
Det va iallafall min förhoppning men sambon tänkte tydligen annorlund för när jag ringde honom när jag satte mig i bilen så lät det ungefär såhär:
- aaaa va vill du?
- Oj du låter tjurig, jag är på g hem nu så du kan väl börja med maten?
- Jaha, ja då ska jag bara damsuga upp slipdammet, duscha och gå och handla mat då.
- VA!?! har du inte ens handlat????
- öööö nä.

Tror ni jag vart förbannad, så jag sket i att åka hem och körde till Arninge för att spendera pengar istället och det resulterade i ett par über snygga stövlar för ynka 99 :-
Bruna och mega tajta va dom, så heta.

När jag väl hade införskaffat mig mina skor så kände jag hur ilskan bara rann av mig och jag blev inte ens sur igen när sambon ringde och bad mig köpa pizza påvägen hem eftersom han va för trött för att laga mat.

Slutet gott-allting gott

2 kommentarer:

  1. SVAR: Åh, ja! Nu fick du mig att längta ännu mer! xD Jag älskar utomhustävlingar, mycket roligare än att vara i ridhus :)

    SvaraRadera
  2. skönt och svstressande med shopping...gott med pizza... Håller ni på att renovera hemma?
    CU!

    SvaraRadera