måndag 19 januari 2009

Crosstrainer = träningsvärk

Har äntligen kommit igång med träningen och jag kan säga att det är allt annat än skönt just nu.
Min underbara sambo köpte en crosstrainer i julas och jag har nu efter ca 1 månad börjat ge den en chans att visa vad den går för och herregud vad den går.
När man sprungit ca 15 min så känner man inte att det är tungt längre, benen går av sig själv och tröttheten är som bortblåst.
Igår sprang jag i 20 min och trodde inte alls att jag var trött i benen, men där trodde jag fel, de var som spagetti när jag klev av maskinen.
Det va länge sen jag blev så slut men det va riktigt skönt faktiskt och idag känns red rejält i vaderna, låren och rumpan.
Får köra minst 20 min ikväll igen så kanske värken försvinner =)



Glöm inte hjälpa mig välja klänning till cocktailpartyt ;)

1 kommentar:

  1. Nä det tillhör verkligen inte vanligheten att man blir så servad! Fast hon sa även med ett leede, passa på och njut för det kommer inte att ske så ofta!!
    .
    Jag hade nog inte kunnat gå efter 20 min på den där maskinen :o)

    SvaraRadera