fredag 23 januari 2009

Jag har hittat....

...en muskel jag inte visste att jag hade.

Har gett upp ridandet på Tequila nu ett tag eftersom jag ändå knappt kan sitta kvar när hon bockar, skuttar och krummar sig.
Istället har jag försökt mig på tömkörning för första gången och då använder man tydligen någon armhålsmuskel som man aldrig använder annars.
Har så grymt ont i armhålsmuskeln idag, gick väl förmodligen och spände mig igår när jag tömkörde lilla monstret.
Det var tur att Tequila är van vid att bli tömkörd från det att hon reds in, för jag var totalt värdelös på det, ena sekunden gick vi åt vänster och nästa gick vi åt höger eftersom jag korrigerade henne lite för hårt.
Man glömmer ju lätt hur stark man är när man jobbar från marken.

Nu vill jag ha en ny, bättre tömkörningsgjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar