onsdag 21 januari 2009

Idag skulle jag aldrig gått upp

Den här dagen skulle jag spenderat bäst i sängen för starten kunde inte varit sämre.

Det började med att jag försov mig och vaknade av att ena chefen skickade ett soligt mms från Thailand och berättade att han landat (inte ett dugg avis nänä), sen fortsatte det när jag skulle hoppa in i bilen, eller försöka ens öppna dörren.
Det tog mig flera minuter att bara få upp dörr***eln, och när jag lyckats med det och startat bilen för att få igång värmen så gick det inte att skrapa rutorna, det satt som berg.
Sur som satan fick jag snällt stå och vänta tills isen smält och bara det tog ca 15 min.
Sur som ett bi va jag när jag väl kom iväg till stallet för att stressa ut de stackars hästarna som va sist kvar inne.

Släppte ut Gulle och Diddi men när jag skulle ge haghöt så hade knuten till påsen frusit så det va ett helsike att få ut höt ur påsen.
Jaja tänkte jag, nu kan det inte bli värre MEN når jag släppt Varre och Doris i deras hage så gick grinden inte att stänga, trådarna hade frusit och var helt oelastiska och stolpen med öglorna hade frusit fast den med så det fattades ca 5 cm för att överhuvudtaget kunna stänga undertråden (övertråden fick jag fast med en jäkla massa vilja), så då var det bara att springa ner till stallet och göra en provisorisk förlängning av undertråden.

Jag såg verkligen inte framemot att gå ut med mina egna vildar när dagen redan gått käpprätt åt *pip*.
Till min förvåning så var både Teckla och Pippi ovanligt sansade och tillockmed trevliga att leda ut idag, det var bara matte som knappt kunde stå på benen pga. halkan.
MEN när jag släppt båda tjejerna och ska stänga grinden så har självklart den **eln frusit den med.
Så vad gör man med en grind som inte går att rubba (två rör som går in i två andra rör och därinne frusit fast), två nyfikna och hungriga hästar som inte fått maten utlagd ännu och utan en mobiltelefon?
Jo man sparkar så hårt man kan på det undre röret så åtminstone det släpper och sedan tar man vattenkaret som är halvfullt med is och smäller till det övre röret tills det spricker och tillslut släpper det inre röret så man kan stänga grinden.

Så ett utsläpp som vanligtvis brukar ta mig 40 min från det att jag startat bilen hemma , tog mig idag 1 timma och 30 minuter.

Skulle inte gått upp ur sängen imorse.

1 kommentar:

  1. Nääää... stackars Madde... Tycker verkligen synd om dig idag...
    Kram ♥

    SvaraRadera