måndag 12 januari 2009

Äntligen....

Nu har jag och Tequila förhoppnigsvis haft vårt sista besök på ATG kliniken i Täby på länge.
Teckla har haft ont i ryggen och har ett överben som inte riktigt velat lägga sig, men nu efter tre besök så ser det ut som att hon är redo för att sätta igång ordentligt :)

Fick ok för att börja hoppa igen som jag blev mer än lycklig över så självklart tod vi några skutt i söndags.
Det va spännande att se hur hon skulle ta hindrena med tanke på att vår sista träning gick totalt åt *pip*, men det gick fantastiskt.
Vi hoppade visserligen bara 70 cm som en mjukstart men hon kändes så laddad och sög på hindret så hon skulle lätt kunnat hoppat mycke högre.
Känns skönt att börja kunna sätta upp mål igen och det första är nog en klubbtävling på Djursholms ridklubb.

Självklart fick lilla Pippi också gå över lite bommar, hon tyckte det va onödigt att behöva sätta ner benen mellan bommarna på cavalettin så hon körde på längdhopp istället...hellre än väl ;)
Pippi börjar kännas rätt trevlig faktiskt trots att hon bara är sutten på ett tiotal ggr.

Ska försöka uppdatera bloggen oftare nu =)

1 kommentar:

  1. Kul att det börjar gå bra nu. Håller tummarna fö att det ska fortsätta så.

    Du skrev
    Postat av: Madde
    Snygg sidan blev, du måste lära mig sen så jag oxå får en fin sida med våra 2 monster på ;)

    2009-01-12 @ 17:02:15

    Svar:
    Jag måste säga att jag blev rätt nöjd... Men av den mer konstnärliga andan, finns mer att önska... Jag har ju världens ballaste Varre i självaste huvudet...
    Skicka lite bilder på Pållarna så ska jag försöka se om jag kan hitta på något roligt, typ collage, av dem... Kram!

    SvaraRadera